onsdag 9 april 2008

Oliver oliver!

Det var det här som fick följa med hem: Ett litet olivträd i någon slags bonsai utformning tror jag , för det har jättesmå söta blad.
Det fick bli sällskap åt mina andra älskade oliver som peppar peppar verkar ha överlevt vinters torra inomhus luft
Hade riktig röta förra sommaren, när jag sprang på de större olivträden utanför en blomsteraffär. De sålde ut dem för 45:- stycket, så jag grabbade alla fyra som var kvar!


Nu har ljuset kommit tillbaka och det spricker små gröna skott -Härligt!
Ser ni snön utanför fönstret? Inte lika härligt...........
Kram Cecilia


3 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej!
Dina olivträd ser bra mycket piggare ut än mitt ena,(har visat i ett inlägg) och vad billigt! Förstår att du roffade åt dig dem!Vilka ljuvliga bilder du visar på ditt kök, kistan var också jättefin!
Sockerlådan som leksakslåda var en bra idé!
Kram Camilla

LantlivsAnette sa...

Halloj !
Wow vad fint du har det..vad roligt att du börjat blogga så att vi får se ditt vackra hem..jag länkar dig direkt !!
Vi syns..Kram Anette
P.s gud vilken fin säng du har fixat i ordning....

Sara sa...

Hejsan

Vilken tur (eller skicklighet) att olivträdet överlevt. Det är så fint, men de brukar vara så dyra. Ha en fin helg!
Kram Sara