söndag 6 april 2008

Fler skattgömmor!

Nu blir det flera inlägg samma dag, men jag kan inte hålla mig. Det här är ju så jättekul!!
Ville visa lite hur vi förvarar små prinssesors alla leksaker, med två småttisar blir det ju en del prylar....... Vi skippar kartongerna till alla pussel, istället ligger bitarna huller om buller i en gammal skrivbordslåda. Det tar en stund att hitta alla bitar men men....
Lådan brukar stå under kökssoffan, som står i matrummet -hi hi! Kallas det matsoffa då? :)
Matrummet får ni se mer utav en annan dag.


Tycker det är smidigt med många "leksaksstationer", då går det fort att röja undan så man slipper snubbla över sylvassa legobitar och förrymda plastankor!

I tv-rummet har vi en riktig skatt kista! En gammal vitmålad koffert som rymmer hur mycket som helst, det bästa av allt är att man på kvällen kan stänga locket. Då sprider sig liksom ett vitt lugn i rummet!
Går och flurar på om jag ska texta nåt i locket, nåt "lekit" eller ett alfabet kanske....nån som har nåt förslag? Det tages tacksamt emot.



Nä nu måste jag gå å fixa lite käk -man fastnar lätt här !!!
Kram Cecilia



2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Hejsan!

Välkommen till bloggvärlden.

Jag är också en ganska ny bloggare så jag håller med dig att det är kul - man blir nästan beroende.

Smarta tips du visar på hur man gömmer undan all leksaker som annars ligger framme och dräller.

Kram Maud

Helenas loggbok sa...

Vad kul med en ny blogg! Hit tittar jag gärna tillbaka!
Kram
Helena