måndag 28 juli 2008

Visor....

Svägerskan å jag skulle åka på loppisrunda i lördags, men tropisk hetta gjorde att vi bara orkade med två, sen blev det bad istället......


Men i svalt skön fördetta lagård fann jag en riktig skatt för en tjuga!


En gammal pärm fylld till bredden med handskrivna noter, texter, verser och små dikter.......

Jag ska ta och rama in några tror jag, och sen ska de få den hedersplats de förtjänar här hemma hos oss!







Jag tror att pärmen tillhört en man, för de flesta texterna är skriva om kärleken till olika kvinnor...........
........................underbart vackra är de i alla fall...........


Kram Cecilia


6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken härlig mapp du hittade. ska bli jätte skoj att se vad du gör med allt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej vännen vilka fina noter du hittat.Det blir nog super att rama in några av dom.Blir spännande att se resultatet.Har haft blogpaus en stund i sommar.Men nu är vi på väg från stugan efter en månads semester.Laddar för mycket pyssel när jag kommer hem.
Ha en bra vecka.
Kramis Tess

Kerstin sa...

Åh vilket underbart fynd, lyckliga du!! Det kommer alldeles säkert att bli jättevackert!

Önskar dig en underbar kväll i solen!

Kram Kerstin

Sallys hus sa...

Oj vilken skatt!
Och vad romantiskt!
Ja tänk förr när allt skrevs för hand.....vilket jobb...men vad fint de skrev sen då...
Det kommer bli superfint med några inramade.
Ha en härlig dag!
Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Oj vilket superfynd! DET skulle göra mig sådär loppislycklig... Underbart, kommer att bli så fint inramat!

Gillar din låda i förra inlägget. Igår köpte jag fakltiskt några tomma lådor jag med. Igen. Ska fixa dem snart...

Ha en härlig dag!
Kram Hanna

ängeln i vitt sa...

Visst är gamla brev vackra, superfint att rama in. Jag ropade in en hel bunt förra sommaren. Det var riktiga kärleksbrev och jag har läst dom alla. Man ska väl inte läsa andras brev igentligen :-) Och föresten fattar jag inte varför släkten skickar sånt på auktion.

Kram Carina