fredag 4 juli 2008

Helg igen!

Så har en vecka till rullat iväg! Semestern närmar sig......bara en vecka till, sen så!!!

Fyra ljuvliga veckor med en låååång att göra lista som ska betas av. Det viktigaste "måste" projektet är nog dock målning av fönster.......usch så tråkigt, pilligt och tidskrävande -kanske därför det inte blivit gjort de senaste sommrarna ;)

Som sagt, listan är lång -det brukar den vara, men det är bara en bråkdel som blir gjort........
Semester måste ju ändå få vara semester!

Läste precis så tänkvärda ord hos Lottens vita och gröna om tid.....
Att man flänger runt och stressar för att få tid att ta det lungt -så sant och så knasigt!

Helgkramar till dig från mig! /Cecilia

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt med semester. Det är ju ändå bra att ha den där listan så får det bli det som blir. Måla fönster är inte kul. Tycker det räcker bra med ett.

Ha det bra!
Kram Ullis

Solsjö - Under en vind sa...

Jag jobbar också ett tag till....men sen kommer jag njuta till fullo!

Ha en skön helg!!! Kramar!

Julia sa...

oj! när du börjar din semester har jag bara 1 ynka vecka kvar av min semester.. men än är sommaren lång. Och så fort jag kommer mej härifrån ska jag ta igen mitt loppis och auktionerings-behov.
Lycka till sista veckan på jobbet!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen jag är själv en list människa, men iblande går allt bättre med listor och ibland kommer stressen krypande när den växer för lång.
Ha en mysig sommar och glöm inte njuta.
Kramis Tess

Lina ♥ C´est la vie sa...

Hej!
Vi ska oxå ge oss på fönstren.. på huset och på vår 1800tals-bod. Jobbigt, men jag har hört man kan ta ett eller ett par, per år. SÅ det liksom inte ska bli så jobbigt. Fast vi måste nog ta alla! Ändå. Blä.
Underbar blogg du har, kommer gärna igen.

Hagbacken sa...

Hallå där! Då börjar din sem då min slutar! Jobbigt att vänta, men jobbigt att ha tisigt också då andras börjar när ens egen är slut!

Måla fönste låter lite drygt, men är ju ett nödvändigt ont!

Fortsatt trevlig helg! Kram Linda

WhiteVintageDreams sa...

Hej! Jag snubblade in här nu. Har haft en lååång bloggpaus och har inte så stor "koll" på bloggarna längre. Men fastnade för din fina bild...underbara gamla böcker :)! Å blev såå glad för ditt recept på fejkbrödet...tack :)!
Måste kika in mer i din blogg under min semester nu :).
Trevlig helg!
Kam

LantlivsAnette sa...

Jaa du..jag känner igen det där..man vilar inte direkt på semestern..men jag har faktiskt latat mig igår..
Du..tack så himmelens mycket för att du delar med dig av skådebrödet..ojj vad dina blev fina !
Nu vill ju jag också prova på att baka såna,det får nog bli en mulen dag !!
Kram Anette